Cameraland Alkmaar


Ed Dorrestein en Peter Dekker van Cameraland konden hun winkelruimte aanzienlijk vergroten door binnen winkelcentrum De Hoef in Alkmaar te verhuizen naar een ruimer pand. Ed klopte aan bij Infrashop met de vraag: Hebben jullie weleens een camera winkel gemaakt? Dat hadden wij niet maar gingen de uitdaging aan. 

Door een heldere analyse op hun assortiment en positionering in de Nederlandse fotografie markt werd een plan ontwikkeld voor Cameraland 2.0. Het uitgangspunt was helder en eenvoudig: Cameraland positioneren als hét merk waar consumenten hun camera moeten kopen. De winkel en de online winkel moeten herkenbaar zijn. Klanten moeten een duidelijke opbouw in het assortiment herkennen en in vrijheid hun keuzes kunnen maken. 

Het vakmanschap van de medewerkers en hun kennis van alle facetten van fotografie moest duidelijk voelbaar zijn. Na opening van de nieuwe winkel van Cameraland is er aandacht vanuit binnen-en-buitenland voor deze bijzondere winkel. De winkel is uitgeroepen tot Europa’s mooiste camerawinkel en heeft een geweldige omzetontwikkeling laten zien. Cameraland is het toonaangevende merk geworden bij alle fotografieliefhebbers en professionals in Nederland en ver daarbuiten.